Obchodní podmínky apartmánu Alpáček

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) Apartmánu Alpáček, jehož vlastníkem je Mgr. Romi Melichárková, nar. 13. 04. 1985, bytem Mozartova 200/14, Olomouc 77900 (dále jen „ubytovatel“) upravují v souladu s ust. § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti, nebo na základě smlouvy o ubytování (dále jen „smlouva o ubytování“) uzavírané mezi ubytovatelem a jinou fyzickou osobou (dále jen „ubytovaný“) prostřednictvím vzájemné elektronické komunikace.
  2. Ubytovatel prohlašuje, že je výhradním vlastníkem jednotky – apartmánu číslo 76 situovaného na adrese Alexander Moser Allee 16, Bad Hofgastein, Rakousko (dále jen “apartmán”).
  3. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba s úmyslem uzavřít smlouvu o ubytování s ubytovatelem, je právnickou osobou nebo osobou jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.
  4. Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy o ubytování. Smlouva o ubytování i tyto obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
  5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit, nebo doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

II. Smlouva o ubytování

  1. Ubytovatel na svých webových stránkách (dále jen „webové stránky“) zveřejní možnost ubytování v apartmánu spolu s ceníkem, Ubytovacím řádem apartmánu Alpáček a obchodními podmínkami. Umístění těchto informací na webových stránkách znamená výzvu k podání nabídky.
  2. Návrhem k uzavření smlouvy je písemná objednávka ubytovaného odeslaná prostřednictvím elektronické pošty ubytovateli. Smlouva o ubytování je uzavřena závazným potvrzením objednávky ze strany ubytovatele (dále jen „potvrzení objednávky“), které doručí ubytovanému nejpozději do sedmi dní od podání návrhu k uzavření smlouvy. Doručením potvrzení objednávky ubytovanému vznikají mezi ubytovaným a ubytovatelem vzájemná práva a povinnosti. Smlouva o ubytování je uzavřena na dobu určitou a je účinná ode dne uhrazení první části platby ubytovaným podle čl. III těchto obchodních podmínek. Nedílnou součástí smlouvy o ubytování jsou tyto obchodní podmínky, jež jsou elektronicky přikládány k potvrzení objednávky a jsou současně zveřejněné na webových stránkách: https://www.ubytovani-alpy-levne.cz/obchodni-podminky/.
  3. Ubytovaný je povinen v objednávce uvést správně a pravdivě všechny informace, zejména své identifikační údaje (jméno, příjmení, datum narození, bydliště a telefonní kontakt), údaje o osobách, které mají být spolu s ubytovaným ubytovány v apartmánu, a tyto údaje v případě změn aktualizovat. Ubytovaný se zavazuje, že v době uzavírání smlouvy o ubytování neumožní třetí osobě nakládat s jeho emailovým účtem. Údaje poskytnuté ubytovateli ubytovaným považuje ubytovatel za pravdivé.
  4. Kromě identifikačních údajů ubytovaný v objednávce uvede: požadovaný termín pobytu, počet osob, případně objednávku dalších služeb (pronájem kol a koloběžky, zprostředkování přístupových údajů k internetovému připojení, zapůjčení ložního prádla a ručníků). Pokud nedojde k individuální domluvě mezi ubytovaným a ubytovatelem, platí pro podmínky příjezdu a odjezdu informace podle Ubytovacího řádu apartmánu Alpáček umístěného na webových stránkách.
  5. Ubytovatel je oprávněn před potvrzením objednávky požadovat po ubytovaném doplnění informací potřebných k uzavření smlouvy o ubytování.
  6. Předmětem smlouvy o ubytování je závazek ubytovatele ubytovanému poskytnout krátkodobé ubytování – přechodný nájem – v apartmánu v období uvedeném v potvrzení objednávky a závazek ubytovaného zavazuje zaplatit ubytovateli za ubytování a služby s ním spojené dohodnutou cenu.
  7. Ubytovaný při uzavírání smlouvy o ubytování výslovně souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku; náklady vzniklé ubytovanému při použití těchto prostředků v souvislosti s uzavřením smlouvy o ubytování hradí ubytovaný sám.
  8. Jakákoli změna nebo doplnění smlouvy o ubytování jsou možné po vzájemném odsouhlasení smluvními stranami a jen v písemné formě; to platí i vzdání se písemné formy.

 

III. Cena, vratná kauce

  1. Ubytovaný se zavazuje zaplatit ubytovateli cenu uvedenou v emailovém potvrzení objednávky. Vyčíslená cena zahrnuje částku za pronájem apartmánu, poplatek za závěrečný úklid, vratnou kauci, lázeňský poplatek, případně poplatek za přihlašovací údaje pro internetové připojení, poplatek za zapůjčení kol a poplatek za zapůjčení ložního prádla a ručníků, a je vypočítaná podle aktuálního ceníku uvedeného na webových stránkách.
  2. Cenu ubytovaný uhradí na účet ubytovatele č. 1348371018/3030 ve dvou splátkách – 50 % ceny je objednatel povinen zaplatit do čtyř dní od přijetí potvrzení objednávky, zbývajících 50 % ceny uhradí spolu s poplatkem za závěrečný úklid, vratnou kaucí a lázeňským poplatkem, případně s poplatkem za přístupové údaje k internetu a za zapůjčení kol, a to nejpozději do 14 dní před začátkem pobytu v apartmánu. Ke splnění závazku uhradit cenu bezhotovostní platbou dojde okamžikem připsání příslušné částky na účet ubytovatele.
  3. Vratnou kaucí se rozumí částka ve výši 150 EUR (nebo 4.000,- Kč), kterou se ubytovaný zavazuje uhradit spolu s druhou splátkou platby dohodnuté ceny. Kauce bude ubytovanému vrácena na účet, ze kterého byla poukázána, a to do sedmi dní od obdržení klíčů od apartmánu po skončení pobytu.

 

IV. Práva a povinnosti ze smlouvy o ubytování, odpovědnost za škodu, vadné plnění

  1. Ubytovaný má právo využívat prostor jemu vyhrazený k ubytování, jakož i prostory ubytovacího zařízení, a využívat služby s ubytováním spojené.
  2. Službami se rozumí činnosti poskytované ubytovatelem na základě jeho nabídky, případně uvedené v Ubytovacím řádu apartmánu Alpáček. Službami se rozumí i zapůjčení kol, ložního prádla a ručníků a zpřístupnění přihlašovacích údajů pro internetové připojení.
  3. Ubytovatel odevzdá ubytovanému apartmán ve stavu způsobilém řádnému užívání. Ubytovaný se zavazuje apartmán užívat řádně a neprovádět na něm žádné, ani nepodstatné, změny.
  4. Ubytovaný odpovídá za škody způsobené jím, nebo/a společně s ním ubytovanými osobami, podle obecně závazných právních předpisů.
  5. Pro uhrazení náhrady škod je ubytovatel oprávněn použít kauci, až do její plné výše. V případě většího rozsahu škod je ubytovaný povinen zaplatit ubytovateli zbytek náhrady škody do 10 dní od data doručení výzvy k uhrazení.
  6. Jestliže jsou závazky ze smlouvy o ubytování ze strany ubytovatele plněny vadně, musí ubytovaný toto vadné plnění oznámit ubytovateli, a to nejpozději 24 hodin od zahájení pobytu, jinak nemá nárok na odstranění vad. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí obecně závaznými právními předpisy. Vady uplatňuje ubytovaný u ubytovatele prostřednictvím elektronické pošty, nebo telefonicky na čísle uvedeném v potvrzení objednávky.
  7. Dojde-li po uzavření smlouvy o ubytování a zaplacení ceny ubytování nebo její části vč. kauce, k nepředvídatelné události, vyšší moci např. živelní pohromy, havárie vody, uzavření státních hranic a jiné skutečnosti objektivně vylučující využít služeb ubytování v souladu se smlouvou o ubytování, a to nikoli z důvodů na straně ubytovaného, které by svým jednáním zavinil, zavazuje se ubytovatel vrátit ubytovanému zaplacené finanční prostředky do 7 pracovních dní zpět na účet, z kterého byly ubytovateli finanční prostředky poukázány. Ujednání čl. V. odst. 2 se zde neaplikuje.

 

V. Výpověď, odstoupení od smlouvy

  1. Ubytovaný bere na vědomí, že podle ust. § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb. nemá spotřebitel právo odstoupit od smlouvy o ubytování.
  2. Ubytovaný může smlouvu vypovědět kdykoliv od uzavření smlouvy bez uvedení důvodů. V takovém případě ale ubytovateli náleží náhrada za škodu tím způsobenou, a to storno poplatek, jehož výše je závislá na počtu dní zbývajících do dne předcházejícího začátku pobytu v apartmánu. Storno poplatek se počítá ode dne připsání první splátky dohodnuté ceny na účet ubytovatele. Stanovenou cenou za ubytování se pro případ výpočtu storno poplatku rozumí pouze cena za apartmán, tj. bez částky zahrnující lázeňský poplatek, závěrečný úklid, vratnou kauci, poplatek za půjčení kol, poplatek za internetové připojení. Storno poplatek bude účtován v následující výši:
  • 60 a více dní…………………………0 % z předem stanovené ceny za ubytování
  • 59 až 40 dní…………………………25 % z předem stanovené ceny za ubytování
  • 39 až 14 dní…………………………35 % z předem stanovené ceny za ubytování
  • 13 až 7 dní…………………………..50 % z předem stanovené ceny za ubytování
  • 6 až 3 dny……………………………80 % z předem stanovené ceny za ubytování
  • 2 a méně dní……………………….100 % z předem stanovené ceny za ubytování.
  1. Ubytovatel se zavazuje vrátit ubytovanému částku, kterou do okamžiku výpovědi ubytovaný uhradil, sníženou o storno poplatek podle čl. V. odst. 2 těchto obchodních podmínek.
  2. Ubytovatel může před uplynutím sjednané doby smlouvu vypovědět bez výpovědní doby, porušuje-li ubytovaný i přes výstrahu hrubě své povinnosti z této smlouvy, Ubytovacího řádu apartmánu Alpáček, anebo dobré mravy.

 

 

VI. Údaje na webu

  1. Údaje obsažené na webu jsou pro nás závazné. Opravy omylů a hrubých chyb ve výpočtu zůstávají vyhrazeny. Odchylky jednotlivých služeb, které námi nebyly způsobeny úmyslně, jsou povoleny, pokud jsou odchylky nepatrné a pro zákazníka únosné. Nemůže-li být apartmán z nepředvídatelných okolností dán k dispozic (například živelná havárie), budeme se snažit nabídnout vhodný náhradní apartmán, pokud to nebude možné, vrátíme klientovi částku za ubytování i turistický poplatek v plné výši.

 

VII. GDPR a souhlas se zpracováním osobních údajů

A. Základní ustanovení

1. Odesláním písemné objednávky udělujete Mgr. Romi Melichárkové, nar. 13. 04. 1985, bytem Mozartova 200/14, Olomouc 77900 (dále jen „Správce“) souhlas, aby ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „Nařízení GDPR“) zpracovávala tyto osobní údaje:

  • jméno a příjmení
  • datum narození
  • bydliště
  • číslo dokladu totožnosti
  • e-mailová adresa
  • telefonní číslo.

2. Ke zpracování osobních údajů dle předchozího odstavce dochází na základě zákonného důvodu uvedeném v čl. 6 odst. 1, písm. b) Nařízení GDPR, tj. za účelem následného uzavření Smlouvy o ubytování či smluv jiných (dále jen „Smlouva“) uzavíraných při výkonu podnikatelské činnosti Správce se zákazníkem (dále jen „Subjekt údajů“). S výše uvedeným zpracováním Správce nevyžaduje Váš výslovný souhlas.  Naší povinností je dále zpracovávat osobní v údaje pro účely výběru lázeňského a/nebo turistického poplatku a s tím spojenou evidenční povinností ubytovatele. Ke shromažďování těchto údajů (jména, data narození, bydliště, e-mailová komunikace a telefonní číslo) nemusíme mít souhlas klientů, protože provádíme zpracování stanovené zvláštním zákonem. Systém pro evidenci hostů k turistickým poplatkům: Feratel Media Technologies AG, Laubichl 60 A-5452 Pfarrwerfen, FN 72841w, LG Innsbruck, telefon: +43 6468 8901-2203, Fax: +43 6468 8901-2674, webové stránky: www.feratel.at, www.feratel.com

 B. Cookies

1. Webová stránka Správce používá soubory cookies. Na základě nich dochází ke zpracování osobních údajů – cookies třetích stran (IP adresy nebo názvy domén počítačů používaných uživateli, kteří se připojují k webu, adresy URI/URL požadovaných zdrojů, čas požadavku, metoda použitá k odeslání požadavku, velikost souboru získaného v odpovědi, údaje o prohlížení webu, údaje o prohlížeči a další parametry souvisejících s operačním systémem a uživateli). Tyto údaje nezbytné pro používání webových služeb jsou také zpracovávány za účelem:

– získávání statistických informací o využívání služeb (nejnavštěvovanější stránky, počet návštěvníků za časový úsek, zeměpisné oblasti původu, k zapamatování preferovaného jazyka, k výběru relevantních reklam, k usnadnění registrace do našich služeb, k ochraně vašich dat a k zapamatování nastavení reklam a sledování hladkého chodu nabízených služeb.

2. Pravidla pro používání nebo zablokování cookies si můžete nastavit ve svém internetovém prohlížeči, čímž dáváte najevo svůj souhlas s jejich zpracováním. Zde najdete návod na zablokování cookies ve Vašem webovém prohlížeči.

3. Uživatel si může nastavit povolení nebo odmítnutí veškerých nebo pouze některých souborů cookies (např. cookies třetích stran). Zablokování souborů cookies může mít negativní vliv na použitelnost webové stránky a služby.

4. Na tomto webu je návštěvníkům, kteří souhlasí s umístěním cookies do svého prohlížeče prostřednictvím patřičného nastavení chování ke cookies jednotlivých prohlížečů umístěna informace od následujících společností:
Facebook
Google (informace o cookies).

5. Vznesete-li námitku proti zpracování technických cookies nezbytných pro fungování webových stránek, nelze v takovém případě zaručit plnou funkčnost a kompatibilitu webových stránek.

 C. Doba uchovávání údajů

1. Správce uchovává osobní údaje

  • po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a Správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 10 let od ukončení smluvního vztahu);
  • po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.

2. Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů s nimi bude naloženo dle platné právní úpravy, zejm. zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a Nařízení GDPR.

D. Příjemci osobních údajů

  1. Správce má v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé mailingových služeb, úložiště dat a souborů, analytických nástrojů a služeb pro přímý marketing. Zpracování osobních údajů mohou pro Správce zpracovávat i tito poskytovatelé zpracovatelských softwarů, služeb a aplikací, které Správce využívá: Google Analytics, Google Ads, Facebook. Vaše osobní údaje nebudou poskytnuty třetím stranám za účelem, který není povolen zákonem nebo není v souladu s tímto prohlášením.
  2. Údaje mohou být poskytnuty:
  • zaměstnancům a spolupracovníkům Správce údajů, jakožto odpovědné osobě, nebo internímu zpracovateli údajů a / nebo správci systému;
  • jiné společnosti nebo subjekty (jako jsou IT konzultanti, úvěrové instituce, profesionální firmy, pojišťovny atd.) s Vaším souhlasem a / nebo k výkonu činností nezbytných pro pověřený profesionální úkol a / nebo pro externě zajišťované činnosti jménem Správce údajů, jakožto externímu zpracovateli údajů.

 E. Vaše práva

1. V souladu a za podmínek Nařízení GDPR máte tato práva:

a. Právo na přístup k osobním údajům – máte právo od Správce získat informace o tom, zda zpracovává Vaše osobní údaje a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Máte také právo, aby Správce bez zbytečného odkladu opravil na Vaši žádost nepřesné osobní údaje, které se Vás týkají. Neúplné osobní údaje máte právo kdykoli doplnit.

b. Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost Správce zlikvidovat osobní údaje, které o Vás zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a požádáte-li o to.

c. Máte právo, aby Správce v určitých případech omezil zpracování Vašich osobních údajů. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech Správce, třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, máte právo kdykoli vznést námitku.

d. Právo na přenositelnost údajů Vám dává možnost získat osobní údaje, které jste Správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje můžete následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.

e. Jestliže nedojde k uzavření Smlouvy, souhlas se zpracováním osobních údajů lze vzít kdykoliv zpět, a to zasláním e-mailu na adresu ApartmanAlpacek@gmail.com nebo dopisu na adresu sídla Správce. Právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů, poskytnutých na základě uzavřené Smlouvy (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého bydliště, e-mailová adresa a telefonní číslo) se neuplatní, jelikož osobní údaje jsou zpracovávány z důvodu plnění smlouvy s Vámi uzavřené v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení GDPR, nikoli na základě souhlasu se zpracováním.

 

2. V případě, že bude zákazník jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděné Správcem, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.

3.Více informací o Vašich právech je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů.

 

F. Podmínky zabezpečení osobních údajů

1. Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů. Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě.

2. Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby a zpracovatelé uvedení v čl. IV na základě smluvního vztahu se Správcem.

 

G. Závěrečná ustanovení k GDPR

1. Odesláním písemné objednávky potvrzujete, že jste seznámen/-a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.

2. Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách a zároveň Vám zašle novou verzi těchto podmínek Vaši e-mailovou adresu, kterou jste Správci poskytl/a.

 

VII. Závěrečná ujednání

  1. Případné spory vzniklé z právního vztahu založeného smlouvou o ubytování a těmito VOP, jež jsou její nedílnou součástí, budou řešeny podle českého právního řádu.
  2. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 09.08.2021 a jsou rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den, nebo později.
  3. Ubytovaný prohlašuje, že se kromě těchto obchodních podmínek seznámil i s Ubytovacím řádem apartmánu Alpáček a považuje ho za závazný.

 

Apartmán Alpáček

Romi Melichárková

ubytovatel